Monday, January 17, 2011

Bulu dan lurah Normala akan didedah?





PAS telah pun memilih Normala Sudirman, seorang Exco Muslimat Pusat sebagai calon mereka untuk bertanding di DUN Tenang. UMNO pula belum lagi menamakan calon mereka namun besar kemungkinan UMNO juga akan memilih seorang wanita untuk dicalonkan dalam Pilihanraya Kecil N.05 Tenang.

Sebelum ini, dalam 14 pilihanraya kecil yang lalu, Wanita dan Muslimat hanya diberikan peranan sebagai tukang kempen. Namun PAS kali ini memilih Normala memandangkan Exco Muslimat Pusat itu mempunyai kekuatannya yang tersendiri di Tenang atau lebih tepat lagi di Labis memandangkan dia merupakan bekas guru yang sudah tentu disegani oleh penduduk setempat.

Mungkinkah UMNO akan mengambil langkah gentleman dengan meletakkan seorang wanita untuk bertanding dengan Normala? Kalau itulah yang berlaku, maka akan muncullah persoalan, apakah pertandingan kali ini lebih sengit dan menimbulkan pelbagai isu yang bersifat selak kain tunjuk bulu?


Dalam pilihanraya kecil yang lalu, khususnya di Permatang Pasir, calon UMNO telah dilondehkan dan rahsianya berpoligami dikatakan telah bocor. Ramai yang melihat faktor itu sebagai pendorong kepada kekalahannya. Begitu juga di Bukit Gantang apabila calon UMNO, telah dibogelkan oleh PAS dan Pakatan DAP-PKR menyaksikan Nizar Jamaluddin yang mewakili PAS menang di kerusi berkenaan. Kuala Terengganu juga UMNO berhadapan dengan masalah yang sama. Dan akibatnya ialah UMNO kalah.

Di Bagan Pinang, Isa Samad cuba dimalukan dengan skandal seks, namun ianya tidak menjadi. Sebaliknya strategi itu memakan diri. Ditambah pula dengan lakonan kena tetak dengan pedang samurai, baju sahaja koyak tetapi kulit tidak luka, akhirnya PAS yang kalah sekalipun Pakatan Rakyat begitu yakin akan menang di Bagan Pinang.

Hulu Selangor, Zaid Ibrahim juga dilondehkan dengan perangai buruk silamnya. Sekalipun mengaku yang dia telah bertaubat dan tidak lagi menyentuh arak, namun cerita tentang ketagihan araknya telah menyebabkan Zaid Ibrahim juga kalah dengan majoriti besar.

Galas, UMNO menggunakan taktik PAS. Status perkahwinan calon PAS dipersoalkan. Anehnya, mengambil masa terlalu lama untuk menjawab, calon PAS sebaliknya melarikan diri ke Kuala Lumpur bersama-sama Nik Abdul Aziz Nik Mat walaupun kempen sedang giat dijalankan di Galas. Tidak cukup dengan itu, gambar Nik Abdul Aziz memberikan wang zakat kepada tiga orang Asli yang baru memeluk Islam telah digunakan sebagai senjata.

PAS kalah di Galas. Di Batu Sapi, tidak ada cerita tentang skandal seks, tetapi calon PKR pula yang banyak masalah kerana menghadapi serangan dari dalam partinya sendiri selain sabotaj yang dilakukan oleh Jeffrey Kitingan.

Kini di Tenang, apakah akan ada skandal yang didedahkan memandangkan sudah ada cerita-cerita menarik sekiranya Normala yang dipilih, ia akan memudahkan pasukan kempen dan propaganda UMNO. Sebabnya, terlalu banyak rahsia Normala yang kononnya mereka pegang, sekaligus memudahkan Normala diserang. Sedangkan jikalau calon Wanita UMNO pula yang dipilih, pasukan propaganda dan kempen dari PAS pula menyatakan mereka ada cerita dalam kainnya yang akan didedahkan, sekaligus menyebabkan calon UMNO itu akan kalah.

Atau barangkali juga cerita cabaran debat Ummi Hafilda kepada Anwar Ibrahim yang akan mendominasi kempen meskipun yang bertanding adalah UMNO dan PAS. Anwar Ibrahim pastinya akan tetap menjadi penceramah 5 bintang puak Pakatan Rakyat. Sudah tentulah isu-isu yang akan Anwar Ibrahim ketengahkan sebenarnya lebih bersifat kepada masalah peribadinya sendiri, berbanding perjuangan PAS. Dan PAS yang cuba menumpang tuah Anwar Ibrahim akan berpendapat bahawa segala isu yang dibawa oleh Anwar Ibrahim adalah isu mereka juga. Atau lebih mudah lagi, isu Pakatan Rakyat.

Sekarang tinggal persoalan yang belum dijawab. Adakah kempen di Tenang akan setenang nama DUN tersebut atau ia lebih ganas lagi memandangkan kaum wanita biasanya, lebih agresif dan lebih cuba menonjolkan diri seperti mana yang cuba dilakukan oleh Faekah Hussin, SETPOL Khalid Ibrahim kerana perasaan rendah diri atas faktor gender.

Bulu siapa pula yang akan terdedah dan lurah merekah siapa pula yang akan jadi bahan kempen di Tenang bermula 22 Januari nanti?

Flying Kick

23 comments:

  1. kasi telanjang si mala habis habisan

    ReplyDelete
  2. salam ziarah

    pas terdesak nak pertahan rekod buruk prk. malangnya mereka pilih medan perang. Johor benteng BN

    dulu,kini dan selamanya UMNO

    ReplyDelete
  3. Normala akan di telanjangi setiap hari dgn kisah terkini yg sedang di kumpul...akhirnya ia akan lari lintang pukang dengan kemaluan .....Nik Aziz akan marah kan UMNO lagi selepas ini dengan menyatakan UMNO membuat kerja kotor...tapi kalau PAS menang , walau kotor pun HALAL !!!!!!

    ReplyDelete
  4. la, jangan lah ternampak bulu, malu.

    baik suruh cukur cepat cepat. Ok.

    ReplyDelete
  5. bang,kawan rase bn johor umno khususnya x boleh konfiden sangat...johor dah ade 3 kerusi pembangkang...2 dap 1 pas...
    kawan rasa kalau diorang ni menang kali ni lagi ah
    bangga diorang...silap² samapi tahap riak...
    berhatt-hati lah bn johor....

    ReplyDelete
  6. PAS mula main kotor kat tenang. musibat PAS dah pandai main putar alam. hati2 warga johor

    ReplyDelete
  7. Mana baiknya kalau hati sendiri tak jujur. Masa jadi guru dah tikam kerajaan tempat dia makan gaji dan besarkan anak. Baik ke tu perempuan macam tu. Masukkan pasir dalam periok nasi. Senyap senyap sokong Pas dan mengajar budak budak tak ikhlas. Ramai ke anak buah di kelas dia cemerlang dalam periksa. Nah kalau budak tu gagal periksa tu sebabnya dapat guru dua alam macan reptilia.

    ReplyDelete
  8. he2... mampos lah OKU(orang kuat UMCO) Johor. Penanye rakyat je kerje korang...
    nak dedah bulu konon...
    baik korang pikir rakyat2 yang kene tipu dengan Felda 2!!!!!!!!! Buduh nak mampussss!!!!

    ReplyDelete
  9. datok onn... last2 ape jadi..
    tun husain onn.... last2 ape jadi
    presiden umno 2....
    orang johor nak tertipu lagi ke dari 1946 sampai sekarang??????
    runtuhkan benteng bn johor..
    cikgu mala, insyaallah, akan memulakan

    ReplyDelete
  10. patut pn ramai yang kene rogol sekarang,
    korang la yang stat..
    tak dan ape2 dah nak tengok bulu...
    perogol....!!!!!!

    ReplyDelete
  11. Tak usah angan-angan lah rakyat tak bodoh lagi. Mereka tahu mana yang intan mana yang kaca. Islam konon rasuah, liwat dan cabul bini orang. Pelbagai tektik kotor pas buat di tenang tipu pengundi. Menyamar jadi student buat kajian konon, lepak di surau dan masjid yang di bena oleh orang islam yg pas kafirkan, kutip kad pengenalan orang kampung konon nak semak pengundi. Dok canang felda bangkrap tapi pemimpin pas dan pakatan yang kerajaan negeri mereka akan bangkrap kalau tak ada bantuan kerajaan pusat. Tipu orang kampung konon felda bangkrap. Kalau bangkrap kenapa felda untung saja tiap tahun dan dapat bonus lagi. Pemimpin mereka yang bangkrap idea maka fitnah di tabur. Siapa yang mula main kotor dengan tabur fitnah dan memburukkan negara. Serban saja besar tapi tak sedar kedudukan bangsa dan agama islam negara ini kian terhimpit akibat tindakan jahat pemimpin parti isle

    ReplyDelete
  12. Jenis manusia tak mengenang budi.
    Dapat jadi calun....
    tuan asal digigitnya !

    ReplyDelete
  13. Usahlah cakap fasal bulu, itu dan ini. ambil saja rekod kerja kerajaan/guru dan rekod kerja dgn parti pas. banding dan dedahkan kepada guru2 yang banyak berkhidmat untuk pas yang kononnya upah depa adalah mengajar tak sangkut dgn politik.Inilah otak orang pas di pedalaman.Tak ada cerca fitnah tak sedap dengar,jadi medannya di padang,markas dan surau...

    INSAN KERDIL, TiTi Serong.

    ReplyDelete
  14. ORG BIASA

    rakyat yg akan memilih...
    suka hati mereka la nak pilih siapa..
    sebab tu ada pilihanraya...
    apa yang kaitan dengan nk telanjangkan dia?
    sebab nak menang ke? kalau kita yakin dan berusaha tak payah la nak buat kerja pelik2 ni..
    kenapa tak leh lak? parti lain buat kita kena buat gak? heheheh sudah2 la tu...banyak kerja lain lagi.... suka la dengar hujah org kerja dengan kerajaan kena sokong kerajaan kalau tak sokong dikira pengkhianat....? ini hujah 50an ngan 60an...dulu boleh la. tolong la..kalau hang kerja tak elok hang boleh dibuang..knp tak pecat dia masa jadi cikgu? haa...sebab dia mengajar elok la org tak buang dia. soal pilihan parti lantak dia la....jgn suka2 gelar orang pengkhianat...kalau nak semua org sokong kerajaan tak payah buat pilihanraya la...biar kat malaysia ada satu parti je. BODOH betul la org yg suka gelar org lain sebagai pengkhianat sbb tak sokong BN ni...mmg bodoh. patutnya org yg pecah amanah dan rasuah digelar pengkhinat. tak kira la dari parti mana pun. tolongla la...nampak sgt bodohnya....

    ReplyDelete
  15. kerajaan bawah pokokJanuary 19, 2011 at 11:27 PM

    nik ajis bagi rasuah boleh!!!
    pas malukan calon umno boleh!!
    bila nak kena batang hidung sendiri, pandai cakap = xboleh.

    pas memg guna islam utk kepentingn parti bukn kepentgn islam.
    pas parti yg tiada prinsip, flip flop.

    org biasa - BN mmg parti terbaik sbb bnyk jasa yg telah dilakukan.

    kita kata dia pengkhianat sbb dia sokong anu berahi serongkol dgn Dapig yg betol2 mmg xsuka islam dan melayu.
    DAPig berlakon pun ko x perasan lagi.

    Sokong kaki spin nak buat aper.?
    Ko igt Dapig nk bg anu jdi ketua suka2 hati dia?
    kalu DAPig jadi ketua Bgkng dah tentu org melayu tak hingin, dah tentu dia gunakan anu bodoh tu..

    tolong lah ko mmg bodo sama dgn anu bodo tu

    ReplyDelete
  16. Alahai..alahai...,bukan sedikit musang berbulu Ayam.Mereka Pakai Topeng,dah,Memang Manusia manusia yang kurang berterima kasih dan bersyukur kepada Allah atas Nekmat Allah Beri ,Atas kehendak NAFSU mengatasi kesyukuran NEKMAT Allah beri,Tak Cukup Rezeki sedia Ada Konon, Walhal Penjawat penjawat awam ni,(Sorry sesiapa yang berkenaan sahaja) tidak semua ,menerima berbagai imbuhan rezeki jika di bandingkan dengan RAKYAT yang perut kosong,kais pagi makan pagi kais petang makan petang, ni yang KERAJAAN (Pemerintah )berikhtiar memajukan RAKYAT melalui pakar pakar samada dari PEON ,KERANI, CIKGU CIKGU ,HINGGA KEPADA PERDANA MENTERI,BEKERJA KERANA ALLAH ,Untuk dapat sama menikmati Anugerah Rezeki Allah, Insyaalah Hanya BN yang Ikhlas Allah akan MENEBARKAN REZEKI yang melimpah ruah, Amin Ya RABBALALAMIN

    ReplyDelete
  17. .. syukur alhamdulillah nasib baik mak pak dulu2 masuk Felda .. dapatla kami semua 11 beradik bersekolah ada tempat tinggal ada ladang cari rezeki dah pun jadi milik sendiri.. kalau tak rase nye masih lagi kami menumpang tanah orang nak bersekolah pun tak mampu hidup kais pagi makan pagi.. Syukur atas nikmat yang Allah bagi memberi cetusan ilham kepada Tun Abd Razak untuk menubuh Felda.. semoga roh nya dicucuri rahmat... Amin

    ReplyDelete
  18. emmm,,moga Cikgu mala tabah bila diserang habisan.jangan nangis ye..biasa la, bila masuk politik kena tahan segalanya..
    pas dah tak ada calon laki ke..pkr tengok geramm je..

    ReplyDelete
  19. kalau anak makbapaknya kena ajar adap.kalau makbapak biadap namanya.tiap yg anda tulis pasti akan diperhitungkan kelak.

    ReplyDelete
  20. Kasi telanjang dia...aku suka tu..dah la cun pulak...syiok! syiok! syiok!!

    ReplyDelete
  21. kami anak muda di Tenang telah sepakat dan sebati dalam diam akan beri undi pd cikgu mala kali ini..kami nak tengok apa akan cikgu mala buat nanti bila dah jd wakilrakyat...

    ReplyDelete
  22. cara2 jawab salam

    salam orang pas: assalamulaikum
    jawab : mualaikumssallam

    salam orang umno: salam satu malaysia
    jawab : najib altantuya.

    ReplyDelete
  23. Orang india di malaysia memang layak di pangil PARIA,
    aku pun tak faham kenapa kaun india marah sangat bila di panggil paria, sedangkan sudah sememangnya itulah kasta yang di anuti oleh nenek moyang mereka semasa berasal dari india, kalau di india kasta ini adalah kasta yang paling tak guna dan orang india akan layan keturunan ini saperti haiwan. apatahlagi untuk menjadi pemimpin saperti pemimpin politik atau pegawai tinggi keraaan jauh sama sekali babkat pepatah jauh panggang dari api. seharusnya orang india bershukur kerana mereka di layan dan mendapat hak yang sama rata apabika menjadi rakyat malaysia. tapi yang menyedehkanya masih ada orang india yg tak sadar diri. sentiasa membuat bantahan apabila sasuatu cadangan yg di cadangkan kerajaan demi untuk perpaduan kaum di negara ini. saya harap kaum india yang tidak bersetuju dgn cadangan kerajaan, bolehlah pulang kenegara asal mereka (INDIA)secara sukarela kerana mereka datang ke malaysia satu ketika dulupun tidak di undang . kerana tindakan biadap mereka membantah cadangan kerajaan untuk keharmonian dan perpaduan kaum di negara ini di anggap menyusahkan semua kaum yang inginkan kemakmuran dinegara ini. saya harap kepada kaum india, baliklah kepangkal jalan dan segeralah bertaubat, agar mereka tidak disiseh oleh kaum2 lain dinegara ini dan mereka haruslah berbangga dengan krturunan PARIA mereka. one malaysia one paria... ammak!

    ReplyDelete