Sunday, January 23, 2011

Risalah palsu Ketuanan Melayu menunjukkan PAS terdesak

 

Jika sebelum penamaan calun PAS telah menyebarkan sepucuk surat palsu berbau perkauman dari PERKASA, kali ini risalah palsu Ketuanan Melayu dijumpai di sekitar bandar Labis.

Menurut blog Agenda Bangsa, PAS telah mengedarkan risalah BN palsu bertajuk "Kukuhkan Ketuanan Melayu" di tengah-tengah kawasan bandar Tenang dan Labis yang majoritinya kaum Cina.

Risalah ini boleh dijangka dibuat dan diedarkan oleh PKR dan PAS. Adalah bodoh untuk BN menyebarkan risalah sedemikian ke kawasan Cina. 

Kandungan risalah ini dibuat bagi menyalahertikan istilah Ketuanan Melayu seolah-olah memberi kuasa kepada UMNO akan menyisihkan hak kaum lain. Perkara ini tidak benar dan bertujuan untuk menidakkan mesej 1Malaysia yang kini kuat dilaungkan.

Disamping itu, risalah ini meletakkan gambar Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dimuka luar untuk mengaitkan persepsi Ketuanan Melayu yang rasis dan salah yang sedang mereka mainkan kepada Muhyiddin. 

Dengan mengulang persepsi demikian, ia melemahkan kredibiliti pemimpin dan rancangan succession UMNO untuk masadepan.

Inilah bukti PAS adalah juara fitnah yang hanya memainkan politik kurang matang dan berhemah. Ajaran Tok Guru mereka menghalalkan pembohongan dan fitnah dilakukan asal mereka boleh menang.

3 comments:

  1. hahahaha pas bodo dah ketaq lutut

    ReplyDelete
  2. TOK GURU PAS MEMANG PEMBOHONG BESAR, TU PASAL PENGIKUTNYA PUN SEMUA KAKI TEMBERANG TAHAP DEWA.
    mintak Tuan linkkan blog saya dengan blog Tuan
    terimakasih..

    http://ujangranggi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. habih mengapa bn berpura pura
    dok canang crita, konsep, perjanjian ketuanan melayu tetapi sekarang kata ia fitnah semata2
    tak konsisten lah puak pencacai ameno upko

    kalau bir end mengedar risalah berkenaan ketuanan rakyat ditengah felda takkan pr melatah kerana mrk tetap konsisten dan bukannya bermuka2 mcm bir end ameno upko ni

    ReplyDelete