Thursday, January 6, 2011

Suami pergi kerja, PAS kerjakan isteri

Pelajar U bantu kempen pembangkang seperti di Galas


Pembangkang nampaknya sudah tidak tahan dan mengenyam nak kempen. Mula-mula dijumpai risalah-risalah kempen tersebar, kemudian peliwat kebangsaan datang berceramah pada 200-300 orang di rancangan Felda.


Ditemui di Tenang kumpulan-kumpulan pelajar-pelajar Universiti datang berkempen. Antara yang dipercayai terlibat adalah GAMIS yang masuk berkempen di Galas.

Pelajar-pelajar ini datang ke rancangan-rancangan Felda pada lebih kurang pukul 10-11 pagi. Masa itu bapa-bapa berada diladang bekerja. Kaum-kaum ibu yang ada anak kecil atau sekolah akan berada di rumah untuk siapkan makanan tengahhari.


Taktik pelajar ini adalah datang untuk buat kajian dan survey. Apa gila pelajar-pelajar ni asyik buat survey setiap kali sebelum pilihanraya kecil? Sampling tak cukup-cukup lagi ke?

Takkan sampling sampai nak survey semua rumah dan tiap-tiap pilihanraya kecil? Tentu tidak. Kita tidak akan dengar penerbitan mana-mana study pun.

Pelajar ini datang untuk kempen pada kaum ibu dengan menggunakan push pull survey. Cara soalan survey itu dibuat, seolah-olah untuk mempengaruhi ibu-ibu ini.

Dalam pilihanraya kaum ibu paling susah nak diubah dan susah untuk ditemui. Di Felda dan Johor, kaum ibu adalah tulang belakang UMNO dan BN. Inilah cara halus pembangkang bergerak. SPR dan Kementeriaan Pendidikan Tinggi ni kenapa diam saja? -

The Unspinner

4 comments:

  1. Nizar baru lepas tazkirah maghrib 13/1/2011 di surau Taman Fasa 2D, Sri Manjung... Mula sesi tazkirah maghrib menyampaikan dengan perjuangan nabi tetapi di pertengahan ceramah menyelitkan isu politik dengan mengatakan porang itu-ini serta menyeru hadirin menyokong parti PR. Perjuangan Islam atau politik PAS. Macam ni.. habislah PAS di TENANG....!!!

    drp.
    Ahli Jemaah tak berparti.

    ReplyDelete
  2. pahtu..mb amno wat tazkirah kalu reti gak!!! pastu ajak sokong ameno...ada brani?? raso terberak dale kain kalu nk wi tazkirah gak kekekekek

    ReplyDelete
  3. nizar memang celaka mcm lim guan eng jugak...memang teman getik benor tgk muka silembu tu...

    ReplyDelete
  4. Buat apa debat.Berak/terkencing pun tak ada apa faedah. Berani sesama melayu/islam saja. apa pun orang lain buat kerja faedah untuk rakyat.Menyalak dan syok penyokong mai ramai2 tepuk tangan dan takbir kosong berniat lain.Allah tahu niat sebenar. perkataan sesuai adalah taksub buta tuli.....Beres.Duduk dalam PAS tak alim/pura2 dah gelar ustaz. Tapi kalau keluar PAS macam ASRI/NAKHAIE dan lain2.sebelah mata tak pandang dan gelaran tercabut dek taksub penyokong...betul?
    Cerita Benar.

    ReplyDelete