Sunday, January 23, 2011

Kisah Anwar kena boo di Felda Tenang

Ini kisah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim masuk Felda Tenang Sabtu malam.

Ceramah perdana beliau hanya dihadiri paling ramai 250 orang dengan separuh daripadanya orang luar.

Nak jadi cerita, semasa beliau tiba, beliau telah disambut dengan boo oleh sekumpulan budak muda Felda.


Ikut cerita seorang wartawan yang jadi saksi mata kejadian tersebut muka Anwar berubah serta merta lepas kena boo itu.

“Mana tidaknya, beliau bukan setakat di boo, ada juga juga sorakan dari budak-budak itu yang panggil beliau 'Peliwat', 'Kaki Bontot' dan macam-macam lagi…”cerita beliau.



Menurutnya, lebih malang lagi, mungkin kerana emosi beliau sedikit terganggu dengan 'usikan' budak-budak Felda itu sehingga beliau tersasul menyebut "orang Felda miskin"

“Apa lagi, bertempik lah perkataan boo di situ sekali lagi,”katanya.

Mungkin jumlah itu boleh jadi petunjuk memang ketua pembangkang itu tak ada ‘bisa’ di kawasan Felda.- Agendadaily

24 comments:

  1. salam.....

    nasib baiklah budak felda tak...bookak londeh seluar tunjuk booontut atau pooongkuk

    kalu boooat..maunyer mencanak 'anu'war nyer...hehehe

    ReplyDelete
  2. wakakakakaka,...... well done...

    ReplyDelete
  3. dia bawa ke ky jelly.....kakakakka

    ReplyDelete
  4. memang wajar ....kalau boleh lontar telur busuk lagi bagus.

    ReplyDelete
  5. sorakan booo dpd orang yang kurang berpelajaran seperti anak anak muda yang ditunjuk ajar oleh UMNO.

    ReplyDelete
  6. Aku pasti anuwar tak kisah pun kena maki kena boo,sebab tu dia tak mau bersihkan namanya.Mana ada manusia dalam dunia ni yg 'difitnah' dan diaibkan begitu teruk tak mau bersihkan namanya kecuali anuwar sorang?

    Bayangkan punyalah senang nak bersihkan nama tapi dia tak mau buat.Bukan susah bersumpah laknat saja,terus serta-merta orang akan percayakan dia tapi dia takut sangat nak bersumpah.Itu sebab pepatah kata berani kerana benar,takut kerana salah.

    ReplyDelete
  7. Anon 12:27,

    Kira bergaduh masa pemilihan parti sampai masuk spital,terjerit2 macam kera dalam DUN dan Parlimen sampai naik atas meja perangai orang berpelajaranlah dol?Yang itu siapa pulak yg mengajar?Bukan kerja budak2 pulak tu,semua tua2 bangka belaka.

    ReplyDelete
  8. Tahniah buat anak muda FELDA yang berani menghalang si Liwat ini dari terus mengajak warga FELDA untuk terus meliwat...Apa pun anda sebagai anak muda, pertahankanlah rancangan FELDA anda dari dimasuki musuh musuh yang ingin memecah belahkan warga FELDA...ingat bukan Pak LIwat sahaja yang anda perlu BOO tapi Mazlan Aliman juga musuh anda dan pembawa fitnah terbesar dalam menghancurkan kedamain di FELDA FELDA....Ayuh bangun generasi kedua FELDA, jangan sampai anda dilihat sebagai bacul di FELDA anda sendiri atau bapok yang tidak dilangan lagi...jagalah dan pertahankanlah FELDA itu dari musuh abadi ini....

    ReplyDelete
  9. Lagi menarik tempat ceramah Anwar kena Boo malam tadi sunyi sepi macam kena sumpahan. Apa tidaknya, sepatutnya malam ini mat sabu, dan yanglain datang ceramah seperti yang tertera di kain rentang, tapi tak berani...takut kena boo. Itu lah kalau suka bercakap tak guna otak, akhirnya kata-kata selama ini menikam diri. Dulu kata Anwar Al-jubri tapi sekarang Anwar disanjungi.

    ReplyDelete
  10. Tanniah dan syabas aku ucapkan kepada anak anak FELDA sebab berani kerana kebenaran. Sepatutnya halau dia terus dari bumi FELDA. Dia sebenarnya tak sedar yang dia dah tak laku sebab asyik meroyan nak jadi PM dan bila keluar negara dan didalam negara asyik memburukkan negara Malaysia. Kalau dia asyik memburukkan negara kita macam mana pasaran sawit kita akan terjejas dan dengan sebab itu pendapatan peneroka FELDA juga akan terjejas. dari itu aku sarankan penduduk FELDA halau je petualang petualang macam kaki KY JELLY ni dari meroyan nak jadi PM. PM bukan perdana menteri yang terjadi ialah peliwat malaysia.

    ReplyDelete
  11. oii manusiaa..sedarlah gunakan otak cikit..tukarlah kerajaan yg boros, bedal duit rkyat, seks, rasuah...cuba kerajaan yg barru...aku rasa lg selamat duit cukai aku..kekekeke..jgn birukan otak anda dgn kebangapan korupsi pmimpin2 skrg

    ReplyDelete
  12. siapa sebenarnya yg boros BN atau pkr? PKR yg telah songlap duit kerajaan berbillion-billion hanya utk diri dan kroni tapi dipusing kerajaan BN yang boros,korupsi,kroni wahlah dia yang buet semua ....

    ReplyDelete
  13. Booooritttttt Anwar!

    ReplyDelete
  14. mengapa masih ada melayu tak kenag budi...kerana keajaan yang ada hari ni lah mereka ini dapat bebas bersuara,bernafas lega...adakah mereka ini sedar betapa susahnya jenerasi sebelom mereka membentuk satu pakatan yang harmoni tanpa perlu pertumpahan darah, tanpa perlu mengambil hak orang laen...tak sedar diri lagi kah mereka nin siapa nuar brahim aljubri ni...butakah mata hati mereka ni dalam menilai kebanaran...masih sanggupkah mereka ni mengagungkan anuar brahim aljubri ni setelah seribu satu keburukan didedahkan? butakah?pekakkah?

    ReplyDelete
  15. Rakyat jangan tertipu dengan perawakan dan pembawaan "alim"si penipu,pembelot dan perosak perpaduan rakyat di negara ini.Elok saja jadi juara lelong putrajaya dan KLIA yang dicanang PAS Tahun1999 dulu.

    Pakya Silibin,Ipoh.

    ReplyDelete
  16. saya sebagai orang india menyeru kawan2 jangan mudah tergoda dakwaan yang memesongkan persepsi orang kita.MIC lemah kerana orang kita juga tidak bersatu bukan Kerajaan.contoh anwar tu banyak buat umno kacau.

    Jaikumar,Buntung.PERAK

    ReplyDelete
  17. Otak biru boleh berubah mengikut perubahan tapi otak hijau bagi derma jahat tanpa usul kerana nak jihat konon....pi la dengan labu2 sekali.

    jiran Kg Hijau,Manjoi.Perak

    ReplyDelete
  18. Aduh-duh masih ada lagi hadir kat anwar di felda tu 250 orang. Apa punya orang tak tahu nilai ke? asyik khusuk dengan cerita orang lain.Kalau 3 atau 4 tokoh buat cerita dalam ceramah lupa dunia. oi bila nak minta ampun maaf daripada yang kena kata tu. Belajar dan faham agama untuk politik je...kesian.

    Ali mamak,Gopeng,Perak.

    ReplyDelete
  19. Hidup UMNO dan BN! kekeke..

    aku dulu duduk Felda Tenang mase kecik, sekarang kat Felda MAokil (but now i'm in egyt, futher study).

    kesiannya kena boo. kekeke.

    ReplyDelete
  20. memang puak2 yang mengaku dan mendokong perjuangan pas tidak pernah rasa bersyukur atas kenikmatan dan kemakmuran yang ALLAH kurniakan kepada mereka.yang hairan tu pd masa yg sama mereka bekerja dgn kerajaan yang mereka kutuk dgn setiap bulan menerima gaji besar. inilah dia khawarij2 pas haprak. betul jgn panggil cikgu mala tp panggil aje PENGKHIANAT bangsa.

    ReplyDelete
  21. Sebenarnya sama je,Pengerusi FELDa kaki rasuah,Presiden MCA kaki tindih betina,memang tak de maruah lansung orang politik sekarang.Orang FELDA tak tahu malu ke,bila dengar ceramah oleh Pengerusinya sendiri yang bercerita tentang ketelusan,kejujuran tetapi yang bercerita itu bapa segala perasuah tetapi dilantik menjadi pengerusi lubuk duit,macam tikus jatuh keberaslah,kasihan orang FELDA kah,kah,kah,kah,kah

    ReplyDelete
  22. prk Tenang..membuka minda..sebenarnya perosak bangsa dan agama adalah pemimpin dan penyokong Pas..datang kampung orang tak bagi salam, lagak alim perangai nauzubillah...ceramah bagai nak rak habis Hadis(mempermainkan agama)di baca,,tapi memfitnah, menghasut, menghina...tak lepas..Islam ke macam tu....

    ReplyDelete
  23. eee...malu je la kene boo..balik je la wei permatang pauh tuh..haiuupuithh..dasar gile kuasa.

    ReplyDelete
  24. Korang nak ke kalo dibayar gaji RM1 sebulan----- Tp ANUwar AlJubri nak pulak menabur 'bakti' di Selangor sbg Penasihat ekonomi? D Permatang Pauh xwat keje Di Selangor pulak wat sibuk
    Ada kemut di sebalik bontot kot theee heee

    ReplyDelete