Monday, January 24, 2011

Mala salam juga tangan pengundi Cina dan India tetapi ...

Ehhhh ... budak laki-laki mana boleh salam orang pompuan

Kononnya kita tidak faham hukum, tidak tahu bab aurat dan muhrim, dan tidak patut jadikan isu.

Baiklah ... ulama-ulama besar salah tetapi Cikgu Mala betul dalam hal tidak salam dengan bukan muhrim. Ugama Islam yang diamalkan Cikgu Mala Muslimah PAS lebih betul dari ugama Islam yang diamalkan oleh ulama-ulama besar.

Hari ini kawan-kawan beritahu Cikgu Mala salam pengundi-pengundi India dan Cina di estet Bukit Dato. Lepas bersalaman, Cikgu Mala terus cuci tangan.

Cikgu Mala salam juga dengan pengundi-pengundi lelaki dari kaum India dan Cina. Kalau begitu, kita pun nak rasa bersalam tangan Cikgu Mala.


Tidak salah kalau demikian amalan Cikgu Mala, tetapi kenalah jaga hati orang yang ditolak tangan untuk salam. Tengok cara Presiden Iran Ahmadinnijab tunduk hormat.

Sebaik saja CIkgu Mala sedia salam dengan mereka, maka fahamlah kita. Bukanlah isu hukum muhrin atau aurah yang menjadi penyebab, tetapi Cikgu Mala anggap tangan pengundi India dan Cina sebagai tidak bersih dan suci. 

Dia merasa geli pegang tangan pengundi kaum India dan Cina lalu tak boleh tunggu lagi untuk dia segera cuci tangan.

Cikgu kita ni rupanya ada perasaan prejudis terhadap orang-orang bukan kaum dan ugama dia. Macam mana nak bawa suara rakyat ke sidang Dewan Undangan Negeri Johor, kalau tangan rakyat dianggap tidak bersih dan suci?

4 comments:

  1. cukup lah bro. jgn main lagi isu ni. Makan diri nanti. TSM pun dah suruh stop.

    -umno 4ever-

    ReplyDelete
  2. bukan ke budak yg bsalam ngan dia tu...

    ReplyDelete
  3. Aku pun bosan juga dengan isu salam ni.Lagi satu aku tak berkenan dengan isu serangan peribadi.Tak payah serang peribadilah,yg aku tahu ini taktik pembangkang.

    Rakyat sekarang makin cerdik.Kalau yg taksub tu kau kata apa pun tak jalan,tapi golongan atas pagar ni pun ramai jugak.Terlalu banyak menjatuhkan maruah peribadi lawan akan menimbulkan kesan simpati pada calon lawan.

    Carilah isu yg bernas sikit macam masalah penduduk setempat,masalah kelemahan pas diperkudakan dap dll yg relevan.

    Sekadar pandangan.

    ReplyDelete
  4. aku nak bagi cadangan ler kat kerajaan supaya mana2 kakitangannya yang pernah berkhidmat kemudian berpaling tadah (join pembangkang) agar membayar balik segala duit gaji yang pernah di bayar kpd mereka2 tu & di mulai dengan calon PRK Tenang Pas @ Che'gu Mala.
    Amacam??

    ReplyDelete