Saturday, January 29, 2011

Tumbang satu lagi Naib President Pas kerana wanita

Seperti diberi amaran oleh beberapa blogger kepada Salahuddin Ayub, Pengarah Pilihanraya Pas supaya usah bermain peribadi, Salahuddin masih mahu berdegil.

Dia mula mendedahkan kisah tanah yang melibatkan antara sebuah Bank dengan seorang peminjam kepada calun BN Azahar Ibrahim yang hanya menjalankan tugas sebagai ADO Pentadbir Tanah.

Blogger membalas mendedahkan latarbelakang Normala hingga berita tersebut menjadi lebih sensasi kerana dipetik oleh media perdana.

Salahuddin masih berdegil dan enggan akur pada amaran tidak bermain peribadi. Sudahlah diletak kain rentang yang memfitnah Azahar ada skandal di Hotel Equatorial Melaka, rupanya masih mahu dimainkan dengan risalah.

Maka blog Skrewkuat telah mengkotakan amarannya untuk mendedahkan wanita yang Salahuddin Ayub dikatakan ada hubungan dengan seorang wanita.Baca di Skrewkuat sini.


Wanita yang dimaksudkan ialah Norazizah bte Mohamed Asmuni yang berumur 47 tahun. Beliau tinggal di No.18, Jalan Setia Rawang 2, Taman Setia Rawang, 4800 Rawang, Selangor.

Ini bukan kali pertama seorang Naib Presiden PAS didedahkan mempunyai hubungan luar perkahwinan dengan wanita lain. Suatu masa dahulu, Mat Sabu pernah ditangkap basah isteri sekarang di Hotel Perdana Kota Baru.

Nampaknya seorang lagi Naib presiden Pas didedah mempunyai hubungan dengan wanita laind ari isteri. Sepatutnya Salahuddin yang telah membuat kenyataan akan tidak bermain peribadi tidak memulakan bermain peribadi.

24 comments:

  1. He he khutbah panjang sedepa, tapi kaut juga bini orang. Din pudu kalau berani buatlah polis report ha ha

    ReplyDelete
  2. kihkihkihkih...sendiri ingat le, langit xselalu cerah...mmg hamPASssss...

    ...Pcj...

    ReplyDelete
  3. inilah akibatnya.......puak2 jangoat yg bahan bacaan mereka Haramkahdaily yg penuh dgn iklan ubat2...huhuhhh

    ReplyDelete
  4. Biar suami pompuan tu bawa parang panjang tetak din pudu dan berlari keliling puduraya macam tawaf kaabah.. Ha ha berani buat berani tanggung

    ReplyDelete
  5. yang lalu main dalam gerabak keretapi,dahpun diampunkan.yang ini tentu main dalam bas di pudu raya.kah...kah...

    ReplyDelete
  6. Alhamdullilah.. kalau betul.. dia bernikah (dah halal jadi suami isteri)... tu menteri botak tu.. jadi perogol apa nak kata.. belum lagi yg mampus bunuh diri kerana cita 3 segi.. waduhh AMnoNgok, macam tepuk air di dulang mercik muka sendiri.. belum lagi skandal timbalan menteri janda anak 5 ngan pemilik kereta KY77 kat sg beso,, selangor. lagi hebat.. belum lagi skandal hitam dan misteri mendiang altantuya najibul monggolian.. entah laa kalau pencacai UMnoNgok tak nampak2

    "Terbaru dalam kehangatan kempen di Tenang, Umno meneruskan siri ceramahnya memburuk-burukkan PR: Malaysiakini

    Kalau benar cakap-cakap mereka tu saya tak kisah. Tapi ianya semacam membodohkan rakyat khususnya rakyat melayu. Sedih rasanya… Jadi saya cuba jawab balaskan.

    1- Cakap-cakap Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam membidas PAS."Bila PAS sertai DAP, mereka hilang nilai-nilai Islam.
    "Di Bukit Beruntung, mereka tidak lagi melaungkan takbir selepas cermah," perlinya.

    = Apa yang hilangnya Datuk. Cerita la sikit. Inilah gaya UMNO takda perincian dalam menuduh. Rosmah tu banyak melacurkan nilai-nilai islam. Tu si Rais Yatim dan kisah rogol. Tu si Mahadhir kata-katanya yang menghina islam seperti soal hudud. Tak terkira Datuk....

    = Datuk !...laungan takbir tu sunat bukan wajib. Buat dapat pahala tak buat tak dosa...adoi laa....

    2- Cakap-cakap Ali lagi : Menteri Besar Kelantan itu, memaafkan golongan kafir atas kesalahan yang dilakukan."Sebagai contoh, semasa bulan puasa MP Serdang, Teo Nie Ching masuk ke sebuah surau menyampaikan tazkirah. Macam mana seorang bukan Islam boleh beri tazkirah di masjid tanpa rambutnya ditutup. "Bila kita tegur, mereka kata Umno tak faham Islam.

    = Datuk ! dalam islam tak salah non muslim masuk surau atau masjid asal jaga syarat-syaratnya. Majlis Fatwa Negara pun ada enekmen yang benarkan benda ni.

    Datuk ! non muslim tak wajib tutup rambut. Muslimah macam Rosmah tu yang wajib tapi dia tak tutup la pulak. Haram tu. Tu belum kira isteri pembesar-pembesar UMNO lain.MP tu wakil rakyat pastu dia dijemput ahli kariah. Diapun cakapla kata-kata aluan. Kalau Datuk nak kata itu tazkirah, apa kandungan tazkirah tu ?...adoi laa......

    Jelas kenyataan Datuk memang jenis tak faham islam !!! ..nak wat lagu mana lagi datuk...!

    3. Cakap-cakap Ali lagi : "Sama juga dengan (ecxo Selangor) Elizabeth Wong. Bila skandalnya didedahkan, PAS terus mempertahankannya dan berkata kesian. Malah Nik Aziz juga dilaporkan memaafkannya dan berkata dia boleh sambut tugasnya."

    "Ini jelas maksiat dan dia sepatutnya boleh dirotan 100 kali. Dia telah bawa malu yang besar kepada PAS, PKR dan Pakatan Rakyat dan semua ini salah Nik Aziz," kata Ali dan seterusnya melancarkan serangan ke atas Wong.

    = Masya Allah...saya dah cakap Datuk jahil bab islam tapi buat-buat pandai. Datuk ! non muslim tak boleh dikenekan hukuman hudud. Hudud hanya untuk orang islam la Datuk oi !. Jangan bikin malu pada bangsa melayu muslim la Datuk !.

    Maaf la saya tak pasti, apa sebenarnya skandal Elizabeth ni. Yang saya tahu sekadar dia tidur dengan gambar suku bogel. Orang tangkap gambar dia tengah tidur kat rumah. Bukan dia suka bogel tapi waktu tu tertidur. Kalau saya curi gambar Datuk waktu tido kain terselak atau ternampak takkan saya kecoh dengan menuduh Dato' ada skandal lucah.Yang saya pasti President MCA tu main dengan pelacur, siap ada rakaman lagi.

    Cukup la sekadar itu sahaja jawab balas saya. Saya tidak memaksa sesiapa bersetuju dengan saya. Cuma saya harapkan jadilah pemimpin yang tidak memeperbodohkan diri sendiri dan carilah pemimpin yang benar-benar terbukti cakap-cakapnya.

    Kalau begini mentalitinya tak hairan pemimpin UMNO memang kecut berdebat depan rakyat. Mereka hanya boleh berkokok berderai-derai tapi buntut penuh najis tahi. Buruk sungguh tingkah laku.

    ReplyDelete
  7. Nak tulis nama pun tak berani. Apa punya orang!

    ReplyDelete
  8. pemimpin2 pas ni klu berceramah semua dia tau... nak kuatkan hukum kluarkan hadis dan ayat Al Quran... itu yang peliknya mereka sendiri yang lakukan perbuatan2 terkutuk itu.. mcm ketam ngajar anak berjalan..dia jln tak betoi ada hati nak betoikn org laen.... sudahlah pas ni dh jauh menyeleweng drp asas perjuangan demi menegakan Islam spt mana dulu2... sekarang ni menghalalkn segala demi mencapai kepentingan politik..kerana kuasa sudah tiada lg aurat wanita..seolah2 pas ni tiket kesyurga...tu yg ramai terpengaroh jadi taksud kpd tok guru nikinajis...seolah2 apa yg kluar dr mulut nikinajis mcm patwa pulak misti patuh...itulh ramai ikut ajaran sesat...pas pon tak lama lg akan jadi pati ajaran sesat jugalah...cari kesalahan pemimpin pemerentah..

    ReplyDelete
  9. dulu ana pun sokong n kempen pas, tapi masa tu ulama'nya amat konsisten dgn hujah2 islam, tapi masa berlalu, lama bersama berjuang rupanya penuh dgn kata mengata, umpat mengumpat, jatuh menjatuh, kejar projek dan masuk kocek sendiri, ngurat mengurat, syariat semakin longgar, ramai yang tak solat dan menjaga waktu solat, pemimpin sendiri cakap besar, ana tak nampak manisnya duduk dalam pas, sudah lari dari perjuangan sebenar.. tapi ramai juga yang ikhlas dan benar2 komited, tapi ana rasa, parti ini bukanlah gelanggang sebenar untuk islam, tapi ana rasa hanya gunakan islam untuk matlamat sendiri, sekarang lagi la parah bila, bersama anwar dan dap.. ana tak sanggup... maaf la kawan2 semua..

    ReplyDelete
  10. HEI ANON 8.40 AM ,KAU SEBENARNYA TAK KAJI SEJARAH DAN TELITI BETUL ALQURAN HABIS HABIS ,YANG KAU DENGAR TAFSIR AL QURAN DARI TUAN GURU KAU YANG NYANYUK MAKA KAU SUDAH TERLEBIH NYANYUK.SEDAR TAK YANG KAU SUDAH JADI ANJING DAP TERANG DAN NYATA MUSUH ALLAH DAN MUSUH UMAT ISLAM ,TAPI KERNA DAK BAHALOL TAK PERNAH BACA SEJARAH MAKA KAU DAN GENG HAMPAS TERHERHEMPAS SANGGUP JAUL DIRI PADA DAP SEMATA MATA DEK DENDAM SIAL KAU PADFA ORANG MELAYU LAIN.ALLAH TELAH HINA KAU ORANG ORANG PAS DAN TUNGGU BALASAN ALLAH TAK LAMA LAGI.

    ReplyDelete
  11. Teringin nak baca semula kisah ANUwar Aljubri Dari stat kena pecat jd TPM kisah keracunan arsenik Berlindung di kedutaan turki krn ancaman bunuh hinggalah diistiharkan terrorist Kot de kwn2 bloggers yg de info :)

    ReplyDelete
  12. Kalau nak jadi ayam jantan jangan takut declare nama, memang pun puak2 pas...pis...pus ni anggap mereka je yang terlebih ISLAM. Jangan dok nak jadi serupa macam kaum SYIAH di Iran yang masih mengatakan hingga kini ayatul Al'Quran masih lagi diturunkan sehingga ke hari ini, laungan azan kaum ni pun dah bertukar, ketua kaum syiah ni pun 99.9% bukannya yang Hafidz.... ianya sama seperti Walio Al-Selipar yang selalu mempermainkan ayat2 Al'Quran serta menghalalkan ikut cara dan ikut sedap dia je!Hai mahluk yang takde teloq.... jangan dok sedap keluarkan ayat ikut sedap naluri kamu saja!! Hang pun dok belajar dulu gunakan imbuhan dari kerajaan BN dan hang ni jenis yang tak kenang jasa..... perangai pun dah mirip macam kaum sesat syiah... apa kau ingat ahli puak pas sahaja ke yang segala ibadahnya diterima oleh Allah S.W.T dan ibadah orang yang tak sebulu @ tidak menjadi ahli pas tidak akan diterima oleh Yang Maha Esa !! Patutlah puak pas terima ANWAR ALJUBURI, AZMIN ALDAYUSHI dan RONNIE ALRUMAHURUTI sebagai rakan dalam politik - pelastik ! Pak Rojam

    ReplyDelete
  13. anon 8:40 tu (ramai lagi yg sewaktu dgnnya) masih lagi dlm denial syndrom, riak & takabbur....

    masih bebal mengaitkan pm dgn kes tersebut walaupun pm sendiri dah bersumpah muhabalah menyebut nama ALLAH SWT sedangkan nwar & da geng yg menuduhnya gagal memberikan bukti yg sahih (sekadar dakwaan rpk yg kuat mabuk tu dgn statutory declaration RM4 bala yg memang bawa bala pd pkr!!!. tu pun puak2 pas macam anon 8:40 ni percaya macam percayakan kitab Allah!) & nwar tidak pula bersumpah muhabalah meyakinkan umat Islam dlm pertuduhan berupa fitnah yg sgt dahsyat itu!

    elly wong hanya sekadar tidor & bergambar separuh bogel? betulla lahabau hang ni! dah sah yg dia menyimpan HILMI sebagai toyboy, elly yg ngangkang bagi hilmi ambik gambar, hang kata ada orang curi2 ambik masa dia tidoq? kepala hang berkorap!!! TIDOQ APA PAKAI SPEK MATA??? BERPOSING MCM2 GAYA, TIDOQ KUNUN!! gelak tegolek2 aku!!!

    bangang tak habih2 anon 8:40 nih, nyanyuk tahap gaban dah!

    baguih pak rojam.
    puak2 paspispuuut& pr ni memang ketandusan ilmu. peghasan puak depa saja alim, ahli syurga sedangkan mencerca pemimpin negara tu pun dah tertanggung dosa mrk...mcm mana anon ni nak mohon maaf dgn pm? ka tak apa makihamun pm sebab ularmak2 depa izinkan??? awat? ularmak2 depa tu 'maksum' ka?

    apapun Allah SWT masih tidak mengizinkan paspispuuut menang. ntah apa lagi justifikasi mrk nak bagi sebagai menutup ketidakupayaan mrk memenangi prk kali ini hatta doa2 mrk tidak dimakbulkan oleh Allah SWT. Alhamdulillah umno/bn menang!! nak marah ka bn ka? mcm takmo terima qada qadha' Allah saja???? insaf2la anon 8:40 & yg sewaktu dgnnya.
    na'uzubillah....

    ReplyDelete
  14. PEMIMPIN PAS TELAH MENGHALALKAN CARA UNTUK CAPAI MATLAMAT. FITNAH TOK AI TAK APA TAPI SEMBUNYI KEJAHATAN CALON PAS YANG CERAI SUAMI ITU OK. KATA HARAM MAKAN KEDAI CINA TAPI BERPUSU PUSU ORG PAS SEMASA KEMPEN PRK TENANG MASUK KEDAI CINA PELAHAP MAKANAN. SERBAN, KUPIAH PUTIH DAN TAK KESAH LAGI. KENA TANGKAP MENUTUH BINI ORANG PUN MASIH NAK PERTAHANKAN. HALAL KATA TOK GURU SEBAB MALAM GELAP TAK NAMPAK DAN LUBANG SAMA SAJA.

    ReplyDelete
  15. APA YANG PAS LAKUKAN SEMUANYA BETUL,TAK ADA YNG TAK BETUL,ORANG LAIN LAKUKAN YANG BETUL PUN, DEPA, KATA SALAH TU,TAK BETUL TU,TAK ISLAMIK TU..DEPA INGAT, ISLAM ADA KAT DEPA AJE, DEPA PUNYA ISLAM TU..TAPI YG PALING HAPRAK DEPA LAH,KENCING BELARI DEPA,KENCING BERDIRI PUN DEPA,
    BERKOKOK RIUH SEKAMPUNG PUN DEPA,TAPI EKOR BERGELUMANG TAIK. ITU LAH DEPA DULU KINI MUNGKIN SELAMA NYA.. ITULAH DEPA YNG TAK RETI TAK APA APA PUN..IKAN GELAMA IKAN SENOHONG,BERCAKAP BOHONG,IKUT SUKA ,ASALKAN NAFSU SEKARAH DEPA PUNYA.

    ReplyDelete
  16. Sedih melihat kenbyataan2 yang tidak menunjukkan diri kita sebagai seorang muslim. Samada kita orang PAS atau UMNO akhlak kenalah dijaga. Jangan hanya satu pihak tak nak ikut kita maka kita hamburkan kata2 yang kurang enak didengar. Rasulullah s.a.w adalah contoh terbaik dikala Islam menghadapi saat2 getir dalam mengembangkan dakwah di Mekah. Sebelum kita tersasar jauh harapnya kita kena rasional. Masing-masing ada pendirian. Kalau yang menyokong UMNO merasakan dasarnya betul maka jelaskanlah pada rakyat bahawa dasar kebangsaaa itu betul dan sesuai dengan Islam. Begitu juga dengan PAS . Yang penting bila kita telah tiada hanya amalan kita yang dibawa. Sejauhmana ketaatan kita kepada Allah s.w. Sudahkan kita menegakkan apa yang disuruh oleh Allah s.w.t dalam al-quran. Jangan hanya iku Al-Quran secara juzuk2 kecil sahaja.Sudahkan kita menyamoaikan dakwah pada pemimpin2 dan masyrakat bukan Islam di Malaysia. Bagaimana pula akhlak anak bini kita.Adakah kita sebagai umat Islam menegeur isteri 2 pemimpin kita yang degil masih tidak mahu menutup aurat. Harap kita sama2 muhassabah dan jangan kerana untuk kekalkan kekuasaan kita lupa akan tanggungjawab sebagai seorang muslim. Adat bertanding menang dan kalah. Yang menang kita ucap tahniah . Inilah proses demokrasi yang perlu difahami oleh semua. Soal jadi anjing DAP atau anjing MCA tidak timbul yang penting ialah bagaimana proses dakwah ini sampai di tangan orang Islam. Jika pemimpin Islam hari ini terpalit dengan rasuah , rogol , bunuh, zina dan pelbagai penyelewengan dsbganya sudah tentu ianya diperhatikan oleh masyarakat bukan Islam . Bagi UMNO pula kena cek semula adakah tugas dakwah 53 tahun lalu telah sempurna dengan hanya tilawah al quran setiap tahun , masjid, dan lain2 sedangkan hiburan dan artis seolah-olah tidak dapat dikawal oleh mana2 pemimpin mereka. Manakala bagi PAS pula sudahkah dinilai keberkesanan dakwah mereka samada pada orang Islam mahupun bukan Islam. Sememangnya pertempuran dimaya ini antara para blogger seharunya dihujahkan berdasarkan fakta dan dasar. Saya amat sedih dengan beberapa isu misalnya dalam kes Liwat DSAI. Islam telah menggariskan 4 saksi dalam kes-kes seperti ini. tetapi melayu yang mengaku Islam tidak mahu jadikan perundangan islam sebagai penyelesaian permaslahan ini. Mereka akan percaya sedangkan mereka tidak melihat sendiri perbuatan ini hanya bersandarkan saksi-saksi yang tidak meyakinkan seperti umi hafilda dll. Jika UMNO dan para blogger UMNO masih berkeadaan seperti ini maka sudah tentu amat malang sekali buat blogger yang mengaku diri mereka sebagai muslim. Ingat pesanan saya hanya amalan yang baik sahaja yang akan kita bawa diakhirat. Jangan disebabkan wang dan ringgit kita akan tulis apa sahaja asal dapat puaskan hati majikan kita. Wallahualam

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum ustad 11.48am,

    Apa yang sdr huraikan inshaAllah ada yang betul, namum begitu bagi pihak diri saya, saya ingin memaklumkan bahawa saya tidak ada menerima sebarang wang ringgit dan juga tidak ada majikan yang akan mengarahkan saya untuk menyiarkan sebarang komentar di dalam blog ini. Dalam komen tersebut , saya hanya ingin memperingatkan anon 8.40 supaya jangan memfitnah dengan menggunakan berita yang beliau sendiri tidak tahu samada berita2 tersebut betul2 sohih atau pun tidak, sebarang komen yang dihamburkan hendaklah berpijak pada bumi yang nyata.Jangan ikut kehendak naluri sahaja, seperti kumpulan yang mengaibkan kaum sendiri dengan gelaran JAHILLIAH, KAFIR dan sebagainya.Kepada ustad, terima kasih dengan segala komentar yang telah disumbangkan. Pak Rojam

    ReplyDelete
  18. salam..

    org2 hijau berlumut ni memang payah..depa ja betoi..
    bila kena kat depa mula la fitnah la apala..sudah la PAS..buang la bodoh lama tu..jgn dok simpan lama lama..Insyallah PRU 13 ni..UMNO BN akan menang lagi..hampa nganga la sampai 20 tahun lagi pon tak tentu Pas nak menang...!!!

    Ikut la DAP komunis tu...pada penyokong PAS insaf la..mari kita bersatu..

    ReplyDelete
  19. “Akan muncul pada akhir zaman, golongan yang mencari dunia dengan agama. Di hadapan manusia, mereka memakai pakaian daripada bulu kambing untuk memberi kesan kerendahan hati mereka, lisan mereka lebih manis daripada gula namun hati mereka adalah hati serigala (sangat suka harta dan kedudukan).” Firman Allah, “Apakah dengan kasih-Ku (kasih dan kesempatan yang Aku berikan), kamu tertipu ataukah kamu berani kepada-Ku. Demi Diri-Ku, Aku bersumpah, Aku akan mengirim bencana dari antara mereka sendiri yang menjadikan orang-orang santun menjadi kebingungan (apalagi selian mereka) sehingga mereka tidak mampu melepaskan diri darinya.” (Hadis riwayat At-Tirmidzi)

    DLM NEGARA KITA INI, SIAPAKH MRK2 YG DIMAKSUDKN ITU? SIAPAKH MRK2 YG BERTOPENGKN ISLAM ITU?
    PAS??????

    -WAU

    ReplyDelete
  20. sedap juga ustaz menuduh itu, ini di atas tu. kalau taksub,taksublah juga.Tanpa usul periksa tuduh najibul monggolia dan sebagainya. saksi dan fakta mana? isu dalam ceramah/tohmah/tuduhan semata. kalau batang hidung sendiri, 4 saksi. sapa saksi zaman ini? orang pas /ustaz taksub pun bohong!! terlepas lah tindakan. Bila libatkan anwar, sabu dan.... undang2 islam. senangnya bohong. ingat!bila nak minta maaf.Dengan insan seagama tak lepas bang,dengan Allah boleh pinta.

    Anti ustaz 3N sekongkol,ipoh.

    ReplyDelete
  21. UCAPAN PEMIMPIN UMNO YANG MENGHINA ISLAM

    1. Kenyataan Tun Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim : “Hukum rejam kepada penzina adalah primitive”.

    2. Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1993 kepada para wartawan : “Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan”.

    3. Ucapan Tun Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor : “Saya nak tahu siapakah di antara ahli-ahli Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti”.

    4. Ucapan Tun Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan : “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”.

    5. Ucapan Tun Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan : “Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?”

    6. Ucapan Tun Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan : “Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik”.

    7. Tun Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994 : “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”

    8. Tun Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992 : “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

    9. Tun Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994 : “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

    10. Tun Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994 : “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

    11. Tun Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994 : “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bu kan mentadbir.”

    14. Tun Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992 : “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

    ReplyDelete
  22. sambungan....

    15. Tun Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991 : “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”

    16. Tun Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992 : “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

    17. Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992 : “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

    18. Tun Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992 : “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.”

    19. Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio 3 Ibu Kota, 6 Mac 1994 : “Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.”

    20. Tun Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

    21. Tun Mahathir Mohamad 2/5/92 : “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama”.

    22. Tun Abdullah Ahmad Badawi 13/11/99 : “Apa erti negara Islam jika mundur”.

    UCAPAN MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK

    1. Tun Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997 : “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam”.

    2. Tun Mahathir Mohamad 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO : “Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

    3. Tun Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997 apabila tiga orang gadis Melayu Islam ditangkap oleh lima pegawai JAIS : “Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa”.

    ReplyDelete
  23. sambungan....

    UCAPAN MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA’

    1. Tun Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997 : “Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada. Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu,yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.”

    2. Tun Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC : “Ajaran ulama’ inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka”.

    Lanjutan dari gesaan itu Dato’ Ishak Baharom telah ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah.

    MENGIZINKAN MAKSIAT & MEMBELA ORANG BUAT MAKSIAT

    1. Tun Abdullah Ahamd Badawi Jun 2001 : “Tiada sebarang peruntukan dalam Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang memberi kuasa kepada penguatkuasa agama negeri untuk menangkap umat Islam yang berada di premis yang menghidangkan arak sekiranya mereka tidak meminumnya”.

    3. Dato’ Rais Yatim Jun 2001 mengkritik tindakan JAIS berikutan langkah pegawai dan kakitangan Jabatan tersebut melakukan serbuan dan tangkapan terhadap 25 orang Islam dalam sebuah pub “The Ship” di Damansara Utama, Selangor pada 11 Jun 2001 atas kesalahan orang Islam tidak dibenarkan membuat persembahan atau bekerja di dalam premis yang menjual minuman keras : “Apabila undang-undang ini dikuatkuasakan, saya percaya masalah seperti ini akan berkurangan dan dapat diketepikan. Walaupun undang-undang ini akan dikuatkuasakan, kita mesti terus berhati-hati juga tentang sistem penangkapan dan penguatkuasaan supaya persepsi orang ramai terhadap kuasa yang ada tidak bercanggah, konon sewenang-wenang dilakukan tangkapan dan sebagainya,”

    UCAPAN-UCAPAN LAIN

    1. Dato’ Rais Yatim di Hotel Equatorial, Bangi semasa merasmikan seminar Inter Faith Commission (IFC) dan diterbitkan di dalam infoline Majlis Peguam : “(Dalam masyarakat majmuk) tiada orang yang boleh mendakwa bahawa agamanya adalah agama terbaik dengan mengenepikan agama-agama lain kerana dengan mengatakan demikian akan memusnahkan prinsip persamaan (agama) dan prinsip kemanusiaan.”

    2. Dato’ Nazri Aziz pernah secara terang-terang di satu forum anjuran Majlis Peguam : "Umno terpaksa menggunakan Islam kerana jika parti itu tidak berbuat demikian ia akan hilang undi kepada PAS".

    ReplyDelete
  24. SAYA NAK TANYA PENGAMPUN AMNONGO...

    BILA LAH AGAKNYA NAJIB ALTANTUYA AKAN JADI ANAK JANTAN. TAK DUK BAWAH KETIAK BIG MAMA LAGI.

    HANGPA PENGAMPUN UMNGOK... PUJUK LAA NAJIB ALTANTUYA BERDEBAT NGAN ANUAR ALJUBURI..

    TAK KIRA APA ISU PUN.. ISU EKONOMI PUN BOLEH.. ISU PERIBADI PUN BOLEH..

    HANGPA AKAN TERLOPONG,, MACAM TENGOK VIDEO CHUA SOI LEK... BAGAIMANA NAJIB ALTANTUYA MEMATAHKAN LEHER ANUAR ALJUBURI.. ANUAR MENYULA NAJIB ALTANTUYA

    APA LAGI... KALAU BERANI DAN ADA TELOQ.. SAMBUTLA CABARAN ANUAR ALJUBURI WAHAI NAJIB ALTANTUYA

    ReplyDelete